tisdag 26 oktober 2010

Trevlig läsning och mera ljus


Idag fanns nya Maalaisunelma (finska versionen av Lantliv) på butikshyllan.
Härligt att sätta sig i bussen på väg hem från jobbet och helt koncentrera sig på en bra tidning i 45 minuter.  Avkopplande.
 

Jag gillar den här kombinationen av festkjol och ylletröja.  Vackert!
Fint reportage från Lilla Kamomillas Villa.


Jag är medlem i en bokklubb för hantverksböcker och hade fått den här boken i posten idag (naturfärgernas garnpalett).  Den här boken kom (igen en gång) i misstag, eftersom jag inte kommit ihåg att avbeställa den.

Men det var en trevlig bok, med många fina inspirationsbilder och en hel del fakta om garn och fibrer.




Idag köpte jag ännu en LED-ljusslinga, för att lysa upp tamburfönstret. 
Borde köpa några att sätta upp ute också, för där är beckmörkt.

Ha det så bra allihop! 

1 kommentar:

  1. Underbar tidning, underbar bok - så många fina härliga bilder! Men vilken fantastiskt vacker dekoration det blev med ljussslingan - jag måste åka iväg och handla, mina gamla slingor har tagit helt slut!
    Tack för inspirationsbilderna!
    Kramar från Agneta

    SvaraRadera