torsdag 7 oktober 2010

Vackra höstdagar, men ingen inspiration...

Nu äntligen skall det bli ett inlägg igen.  Det har varit lite dåligt med mitt bloggande den här veckan och förra veckan.
Förra veckan var lite stressig och när veckoslutet kom var jag lat och oinspirerad och fick nästan ingenting alls gjort.
Dessutom håller jag på och läser Stieg Larsson -böckerna, och det går liksom inte att sluta när man en gång börjat läsa...
Och det lär fortsätta en tid till, eftersom jag nu är i början av den tredje boken.

Narcisslökarna och liljorna kom i jorden, men så mycket annat blev inte gjort i trädgården.
På lördagen lagade sonen nya plankor på ena stallbron, så jag och dottern var med och hjälpte till att bära plankor, medan han och en kompis tog bort de gamla plankorna och skruvade fast de nya. Så nu är det gjort och man behöver inte längre vara rädd att plankorna brister när man kör på dem.



Här har varit fantastiskt fint väder de senaste veckorna.  Det är sol varje dag och ganska varmt.
På söndagen blev det en tur till svampskogen (igen).



Här är skörden.  Den här gången tänkte jag försöka torka dem.  Det har jag aldrig gjort förut.
Men det ser ut att lyckas bra.  Idag ser de ut så här.


Ha det så bra!






1 kommentar:

  1. Svampskörden är god hos dig iår tror jag, konstigt egentligen för har inte du haft den varma, torra sommaren? Skönt att koppla av med något annat än bara blogg du, stieg larssons böcker är ju bara så spännande, här har dom börjat sända det som serie på tv, då får jag in dom för tredje gång :)

    SvaraRadera