söndag 30 mars 2014

Förra veckan

Förra veckan var en fin och vacker vecka, med ganska varma dagar, åtminstone i stan. Här hemma har det inte varit lika varmt. Vinden har varit isande kall här.

Men det ser fint ut. Här en bild, som jag tog när vi väntade på färjan på fredagskvällen.

På morgonarna har det ännu varit minusgrader när jag går till bussen.  Jag går en genväg ner bakom vårt föjs...

... och med den här vägen ut till asfaltsvägen. 
Här var det så halt ännu en morgon förra veckan, att jag tänkte falla.

Solen har redan stigit ganska högt upp, så inga fina soluppgångar som man kan fota. Men i brist på bättre motiv kan man fota sin egen skugga. 

Nu när vi har ändrat till sommartid, så kanske det finns en chans att se en fin soluppgång i morgon.


Lite bilder från busshållsplatsen. Det är tråkigt att stå där och vänta, så jag försöker hitta något att fota, men det finns inte så mycket spännande där...






På fredagen var jag igen till loppisen, och den här gången hittade jag påskägg billigt, som skall få ett lite annorlunda utseende. Tror endel skall målas och få lite decoupage på sig kanske, och så kanske lite mossa...Vem vet...

Hittade också dessa Vagabond snörkängor, för 3 euro!

Nu skall jag ta en kopp kaffe, och så fortsätta med att skriva ett inlägg till.

Ha det så bra alla ni som tittar in!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar