söndag 23 mars 2014

Lite shopping och lite vinterbilder.

Skall nu försöka få ihop ett inlägg, eftersom jag just nu inte har någon inspiration alls att göra något annat. Borde städa, stryka, mangla, gå ut, betala räkningar, tvätta.... Men nu känns ett blogginlägg som mycket trevligare sysselsättning.

Och vad har jag då gjort sedan jag senast skrev ett inlägg? På torsdagen för en vecka sedan var jag och dottern till köpcentret vid Konstfabriken. Det är mycket sällan jag är dit, eftersom det ändå är en bit utanför centrum. 

Och inte tycks det vara många andra heller som tar sig hit, eftersom parkeringen var så här tom...




Båtarna ligger ännu inpackade i ån.


Belysningsstolpar à la Konstfabriken. Vet inte riktigt vad jag skall säga... Men inte kan man nu säga att det är vackert inte!


Dottern hade ärende till Tiger, eftersom hon skulle köpa ett miniväxthus till balkongen, som de hade på special. Jag gillar Tiger. Man hittar allt möjligt trevligt där.  Den här gången fint turkosfärgat sammetsband (tyvärr får jag inte rätta färgen på bild, den ser ljusblå ut här), och spetstejp i rött och naturvitt.


Och så var vi in en sväng till H&M. Där hittade jag den här klänningen för 14,95.



På fredagskvällen, för en vecka sedan, skulle jag på en Martha sammankomst, och promenerade dit eftersom det var en fin kväll med fullmåne. 

Här lyser den ovanför trädtopparna.


Och följande morgon när jag vaknade såg det ut så här.... Inte så trevligt, för nu vill jag inte ha vinter mer.


Här är bilder, som jag tog förra söndagen, när jag väntade på skjuss vid vårt vägskäl. Som ni ser, det var full vinter. Här västerut,


...österut...


...norrut


...och söderut.


Stod och väntade på skjuss, eftersom jag skulle på ett Perfect Home party.  Vad jag beställde får ni se sedan när jag fått grejerna....



Men på kvällen kom solen, och fick forsythia busken att glimma, som om den skulle ha en ljusslinga.

Bilden tagen genom fönstret.

Det här får räcka för det här inlägget. Tror jag skall göra ett till nu med detsamma, när jag kommit igång. På det viset behöver jag inte riktigt ännu ta itu med allt det där andra...

Ha det så bra! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar