söndag 23 mars 2014

Stickning,bakning och lite mera shopping.

Det var många fina soluppgångar och -nedgångar förra veckan.

På busshållsplatsen på väg till jobbet.

Den här bilden är tagen genom bussfönstret.



Och här är jag på väg till busshållsplatsen. Kommer just ut till stora vägen. Den uppstigande solen lyste så fint på björkarna där nere ( fast det syns ju knappt på den här bilden märker jag nu).


Jag har sti kat lite också. Nu har jag två helvita kuddar färdiga.  Tänk om jag skulle ha tid den här veckan att gå och köpa mera material...


Stickade också en 'pläd', eller vad man nu skall kalla det, i bara rätstickning. 50 maskor nu också, men inte rundstickning.

Så här ser den ut färdig.

I fredags efter jobbet var jag till loppisen. Äntligen. Det är jäättelänge sedan jag senast var dit.
Hittade en hög med böcker för 1,50/2 euro styck. Det var bra , för min bokhög med olästa böcker börjar ta slut.


Ett par röda skor för 2 euro....

....och ett par vita, 2 euro.


Och en krans för några euro.



Lusläste Lantliv igårkväll, och hittade ett recept på citronrutor, som bara måste provas genast.


Och visst, enkla att laga och supergoda.



Där blev det en paus i skrivandet, för jag fick mig motiverad att gå ut och gå här emellanåt. Det kom några regndroppar när jag gick ut, så jag tänkte komma in tillbaka, men tur gjorde jag inte det, för det höll upp hela vägen. Men just när jag hunnit hem tillbaka började det regna lite mera.


Här några bilder från promenaden.


Gick ända ner till stranden idag. Här inne ligger ännu lite is, men där ute ligger havet öppet.


Vy från övergångsbron.


Det blir inte så många bilder från promenaderna mer, eftersom jag har laddat ner Runkeeper appen. Superroligt. Den motiverar en faktiskt att försöka gå så fort som möjligt. Utan alltför många fotograferingspauser. 


Och så tänkte jag glömma det viktigaste! Jag är i gång igen! Äntligen. Igår sådde jag tomaterna och en hel del blommor och perenner. Gjorde också en beställning på mera frön från Joyseeds.
Hoppas jag får dem snabbt för annars kanske det blir försent att så dem i år...
(Sophia: märker du att där finns Svartöga, jag har sått en hel påse vita...)

Önskar er alla en fin fortsättning på söndagen!

2 kommentarer:

  1. me så fint ni har det i er omgivning...ja det är kul att gå på loppis.. hade menat mej dit idag men så började jag städa i sovrummet..o nu har jag nybäddat..det kan också va skönt!Fina skor du hittade där.Citronrutorna såg goda ut..ha en bra vecka!!

    SvaraRadera
  2. Såna citronrutor blev jag bjuden på av en väninna i Lördags.. Supergoda..
    Fina kuddar har du gjort och jag gillar ditt sko-fynd..

    Kram Maidi

    SvaraRadera