söndag 9 mars 2014

Stickningar, blommor, muffins och en rostig bil.

Råkade i fredags hitta en rundsticka nummer 15 som inte var så dyr,  och måste naturligtvis genast prova den. Hade kvar trikåmattrasor hemma, som jag virkat runda mattor av och beslöt mig för att sticka ett kuddfodral. 


Satte upp 50 maskor och stickade runt.


Det här var roligt att sticka och går mycket snabbt.  Det här kuddfodralet blev färdigt medan jag tittade på tv igår kväll. Nu får jag skaffa mer trikåtrasor, eller klippa gamla t-skjortor!


Bakade också superenkla chokomuffins igår kväll.  Man bara smälter smöret och rör sedan i resten av ingredienserna. Receptet finns på finska här:
http://www.ruokamenot.fi/reseptit/arjennopeatreseptit/1007-mud-suklaamuffinssit
Smält 100 g smör, rör ner 4 msk kakao, 1,5 dl socker, 1,5 dl mjöl och två ägg samt lite vaniljsocker. 
Häll i muffinsformar och grädda i 175 grader cirka 10 minuter. Och voilà! Underbara mud cake muffins till kaffet!

Plockade in lite körsbärskvistar för lite över en vecka sedan. Och nu har blommorna slagit ut! 

Köpte också tulpaner från matbutiken för typ 3 euro. De var fina en hel vecka!



Under vinterledigheten stickade jag sjalar och halsvärmare (heter de så?).

Den här är ännu på hälft. Jag stickar med 3-4 trådar i olika färger och material (12-15 olika nystan) och med 8-10:ans stickor. 

Den här 'finingen' som jag fick syn på idag har en del år på nacken, men har åldrats ganska vackert!

Ha det bra alla ni som tittar in här! 

2 kommentarer:

  1. Här hos dig har det hänt en hel del..
    Kuddöverdraget blev så fint..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Tusen tack!
    Det går ganska snabbt när man har gjort några :)
    Kram

    SvaraRadera