söndag 30 mars 2014

Lördagspyssel

Vi hade vackert väder på lördagen, men det blåste friskt och vinden var så kall, så ute ville man inte vara. 
Började dagen med städning som vanligt, och efter det till butiken innan den stängde  klockan ett.

Här en bild från vår fina butik http://soderbyboden.fi/about/

Hade tänkt köpa en bukett tulpaner från butiken, men de var slut där, så körde via http://www.nybondastradgard.fi/nybondas/.  Där utanför växthuset fanns både tulpaner, narcisser och pärlhyacinter. 

Köpte en kruka med vita narcisser...

...och en bukett med vita tulpaner.


Måste bara ta en bild på mina gamla tulpaner som jag köpte på lördagen för en vecka sedan, innan jag kastade bort dem...


Jag hade tänkt att jag skulle göra något annat på lördagseftermiddagen, men sonen hade varit och träffat en fyraåring, som älskar Lego, och nu var han upp på föjsvinden och kolla om vi hade några gamla Legon som vi skulle kunna ge bort.  Han hämtade in tre plastlådor med diverse små saker: Lego, fake Lego, Duplo, Playmo med mera med mera, och allt ihopblandat.  Jag sa att jag kunde hjälpa honom... Det såg inte ut att vara så mycket i lådorna, men när vi tömde ut det så var det nog en hel del.... Där satt vi sedan i någon timme och sorterade...huj jedamej, vilket jobb...


 På kvällen var jag och dottern ut och gå till Sandholm. Vi hade tänkt att vi kanske skulle få fina bilder av solnedgången, men det blev inte så fina färger den här dagen som vi hade tänkt.



Men det blev en fin promenad ändå, trots att det blåste hårt och det var en iiiiisande kall vind.


Nu är klockan redan 11, så  jag borde väl börja söka mig till sängs så småningom. 

Önskar er alla en fin ny vecka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar