söndag 11 juli 2010

Stadsresa

Det är inte ofta jag far till stan på semestern. 
Åtminstone inte om det är varmt. 
Men förra veckan tog jag och dottern bussen till stan för att gå på rea och för att gå och njuta i gamla stan.
Gamla stan i Borgå är full av små spännande butiker dit man vanligtvis inte hinner.
Vi hann med morgonkaffe på torget innan de första större butikerna öppnar klockan åtta.
Det var verkligen roligt att gå på rea den tiden på morgonen!
Vi var nästan enda kunderna och kunde i lugn och ro gå och titta.
Vi gjorde många fina fynd, men dem får ni se en annan gång.
Halv tiotiden var vi redan klara och kunde gå på kaffe igen innan vi gick till gamla stan, där butikerna öppnar först klockan 10.
Också där fick vi gå i lugn och ro. De första turisterna och turistbussarna började komma först efter 11.







Zinkprylar utanför Våga-butiken.  Det här är min favoritbutik.
Förutom Våga smycken säljer de en massa andra härliga inredningssaker och kläder.  Typ Tine K, Odd Molly, Wonder Who.  Såå vackert.

Vi hade också tur eftersom solen inte lyste på förmiddagen, det kom till och med några regndroppar.

3 kommentarer:

  1. Liknar lite Ekenäs,dit brukar jag vara ibland ,där finns ju mera butiker än här i vår lilla stad.
    Ha det så bra!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men vilken otroligt fin miljö. Det är det jag säger, man borde åka runt mer här i Norden och titta, det finns så mycket fint. Nu åker man ju på sätt och vis runt här i bloggarna, men det kan inte hjälpas utan att jag får miljoner idéer på resor!
    Jättefina bilder du visar oss!
    Agneta kramar

    SvaraRadera