torsdag 29 juli 2010

Dagens bukett och drömmar

Dagens bukett av luktärter.




Åskan har bullrat någonstans långt ut i havet nu under kvällen och just för en stund sedan fick vi en liten regnskur.
Men våtare än så här blev det inte.

Här hos oss har det inte varit riktigt lika varmt idag som igår, endast 27-28 grader. 

Nu går jag här och drömmer om allt jag skall göra sen när det blir lite svalare.  Jag skall

- rensa i mina rabatter och städa upp i trädgården
- laga nya rabatter och lådor
- gjuta betongkrukor och smycken
- tvätta resten av mattorna
-städa hela huset
- måla
- klippa rosenbuskarna som hänger ut över vägen
- ta skott av buskar och plantera dem
- plocka vinbär och krusbär
- plocka blåbär och hallon
- leta efter kantareller
- ut och cykla

Drömma får man ju alltid, eller hur?

Jag var in på loppis idag och hittade då den här fina skylten.


Ha det så bra!




5 kommentarer:

  1. Den skylten var väl ändå en riktig fullträff!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Nice skylt :-) Och luktärtorna är fortfarande så fina... Vi har haft svalt och skönt idag, och vad gjorde vi...jo, åkte på konstutställning fast jag skulle städa hallen :-))

    SvaraRadera
  3. Skikkelig artig skilt:D
    Jeg har selv en skrevet liste over gjøremål, håper du lykkes bedre enn meg;)

    Ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra luktärtsbilder i detta inlägget och det förra! Jag skulle gärna ha dessa rara blomster i min trädgård... jag tror jag får stå på mig lite nästa år när det är planteringsdags, så att inte mannen tar ALL plats i trädgård och grönsaksland!

    Må så gott du också, och hoppas ni får lite drägliga temperaturer snart!
    Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  5. Kontraster, jag sitter här med ösregn utanför fönstret och undrar när sommaren ska börja, 14 grader, 35 mm idag..Du har medelhavsvärme och önskar dig svalare dagar..Kanske vi skulle byta väder några dagar du och jag? En liten tröst, min lista växer också, allt jag ska göra när det blir fint väder ;) Hoppas att allt i trädgården överlever för dig och att du inte bara går och vattnar.. Lagom är bäst har jag hört, så kanske en mellanting hade varit något, 24 grader och regn om natten? Vad tror du om det?

    Skylten, den var bara helhärlig, vilket fynd :)

    SvaraRadera