torsdag 1 juli 2010

Blomshopping...

Sommaren fortsätter här.  Mattvättandet fortsatte igår och nu har jag tvättat omkring 35 meter mattor...
Idag var det lite svalare väder och blåste ganska hårt, så det blev ingen mattvätt idag, men kanske i morgon igen.
Istället klippte jag gräs idag.
Medan jag höll på kom Mattasmannen och sa att nu skulle vi kunna fara till Seitlax trädgård, om det passar!!??  Passar?!!  Javisst ja, jag är alltid redo om det är fråga om blominköp!

Vid ingången fanns det här arrangemanget.  Bilden blev inte så bra, eftersom det var så starkt solljus, men det var otroligt vackert.

Det är en njutning att få gå in i växthuset. Färgprakten är så överväldigande att man blir helt stum, och bara går och njuter.



Dessutom sålde de alla sommarblommor med 40% rabatt!
Så en hel del blommor kom med hem.


Resten av dagen gick sedan åt till att plantera blommorna.
Jag skall försöka fotografera mina planteringar i morgon, så får ni se hur det ser ut nu.

Ha en bra kväll!


1 kommentar:

  1. 40 %!!! Det var inte illa! Här är allt i princip slut, och de sänker priserna med 20 % när det finns 14 Tagetes kvar... Underbart ställe, och vilket växthus! Skulle jag gå in där skulle jag aldrig hitta ut igen ;-)

    SvaraRadera