söndag 18 juli 2010

Fem droppar i sju rader

Här har dagarna fortsatt varit mycket varma. 
De flesta dagar har de nu blåst lite, så det har känts ganska bra i skuggan.
Och idag har vi fått regn!
Första gången kom det några droppar tretiden, men det var endast fem droppar i sju rader, som någon sa.
Mellan åtta och tio fick vi sen lite mer, ungefär 3-4 mm.
Mycket uppfriskande.
Hoppas det kommer mera i natt och i morgon

I morgon är det igen tidig uppstigning.
Semestern är slut för denna gång.
Och nu vill jag bara sitta här och dra ut på den så mycket det går...


Den här krabaten hängde i går i ett spindelnät på husväggen.


Och den här ser ut att ha magen full med mina blomblad...



Min första Dorothea-blomma har slagit ut.  Själva växten ser lite skrämmande ut, med sina blad som ser klibbiga ut fast de inte är det, men blommorna är vackra.

Här är följande knopp på väg att slå ut.


Det har blivit lite handarbete i skuggan igen de senaste dagarna.
Jag stickade halsdukar i vintras och nu har jag gjort dem färdiga.
De har fått lite spetsar och band.







Men nu ska jag gå ut fram och tillbaka och njuta av den friska luften efter regnet och sen är det dags för sängen.
Annars missar jag bussen i morgon...

Ha det så bra allihop!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar