torsdag 15 juli 2010

Svalka!

Nu har vi äntligen fått lite regn här.  Det första åskvädret som kom in på eftermiddagen från havet for västeröver förbi.  Man hörde bara lite buller långt borta. 


Men inget regn.  Sedan efter sex kom det följande men  det for också förbi, nu österöver. Men lite regn fick vi! Det ökade kanske 10 centimeter i regntunnorna.  Och temperaturen sjönk ute från cirka 30 till cirka 21 grader.  Härligt svalkande!

Nu bullrar följande åskväder ute i havet och det började just regna igen.  Det skvalar i regntunnorna!   Enligt väderkartorna borde det nu regna till 2-3 tiden i natt. 

Nu gäller det bara att få lite svalka in också, för i morgon fortsätter värmen igen.

Tror jag skall gå ut i regnet och svalka mig också...




Ha en fin kväll alla ni som tittar in!

4 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att du skickade hit lite!?

    SvaraRadera
  2. Vilka ljuvliga bilder på himlen, jag tycker det är så vackert.

    Är det en krasse som ser så ljuvlig ut?

    Tack för det med julkransen, uppskattat!

    Jag tänkte väl att du lade remsorna omlott. Funderar på att virka nån liten matta, då vet jag hur du gjorde! Tack!

    Agneta kramar

    SvaraRadera
  3. Här väntar vi också på regn, men inget ännu, kanske på söndag.

    SvaraRadera
  4. Ja, tänk, sällan går man och drömmer om regn, med både gräsmattor och mänsklighet suktar efter lite väta nu, så 'bring it on' ;-)! Vi har också fått regn i ett par dagar nu, och trädgården tycks kvida av glädje - och jag slipper vattna, hurra!

    Tack för din födelsedagshälsning hos mig!
    Varma hälsningar, Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera