tisdag 6 juli 2010

Sommarvärme

Härligt med sommarvärme, men 26 grader i skuggan och ingen vind är inte riktigt mitt favoritväder måste jag nog säga.  Man kan inte göra så mycket  ute och inte inne heller... Jag hoppades på lite regn idag, men det ser ut som det far västerut förbi.  Men kanske imorgon?   Gräsmattorna ser ut som en höåker.  Allt gräs har torkat bort.  Regnvattentunnorna är tomma.... Nu får jag använda kranvatten istället.

Här kommer nu bilderna på blommorna jag köpte  när jag senast var på blomshopping.


En dubbel petunia fick komma i krukan på trappan.


Flere höga rosenskäror kom också med hem.

 

En dubbel petunia till.

Uppstammad malva och ett svartöga.

Eldkrona.


Många vanliga petunior.






I mjölkkannan satte jag en stor petunia istället för margheritan som nästan torkat bort.


I blombänken blommar den vita nävan för fullt.



Fingerborgsblommorna är som ståtligast just nu.






Så här ser grönsakslådan ut nu.  Jag har redan plockat sallad och lökpipor härifrån flere gånger.

Ha en bra tisdagskväll allihop!  Jag skall ut och vattna.  Det börjar bli lite, lite svalare nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar