onsdag 22 juni 2011

Jag vann!

Jag vann bataljen med liljebaggen till slut!
Jag tappade bort den några gånger först. Tre gånger försvann den totalt, och efter någon timme satt den igen på samma blomma och samma blad också, tror jag.

Men sedan lyckades jag knipa den!  Lite svårt att fota den döda baggen, eftersom där samlats en hel del myror som hela tiden ville svänga den upp och ner igen.

Nu har jag granskat alla mina liljor regelbundet, men flere baggar har jag inte hittat.

Här är soligt idag, men den hårda vinden fortsätter.
Har idag redan hunnit med att rensa ogräs och vattna alla blommor med nässelvatten.  Det luktar fasligt! Hoppas lukten fort blåser bort.
Hoppas ni alla får en fin sommardag idag!

3 kommentarer:

  1. Bra att du vann över den otrevliga liljebaggen. Va kul att hitta en Magnoliabuske i gräset!

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Jag har tänkt samla nässlor för det ska ju vara så bra för plantor, men lukten, hm..
    Liljebaggarna har ett tufft liv hos dig också förstår jag :)

    SvaraRadera
  3. Fyy..för den baggen, men vilken tur att du vann!
    Jag har peppar, peppar, inte sett några sedan jag preparerade med Chilipulver kring liljorna vilket de skyr, MEN liljorna blir lite ledsna av behandlingen det året.
    Trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera