torsdag 2 juni 2011

Kyliga vindar och bullbak.

Tomat- och gurkplantorna är nu planterade i växthuset, men så mycket annat blev det inte sedan heller...

Det började blåsa på eftermiddagen och vinden var kall så jag sökte mig inomhus istället.
Nu är det endast 10 grader ute.

Bakade bullar istället - men det gick inte heller så bra, för min hushållsassistent gick sönder och jag fick knåda degen förhand.  Maskinen är  mycket gammal och välanvänd och har gnisslat ganska mycket redan i flere år, så det var ju väntat att den skulle säga upp kontraktet snart.
Nu kanske jag får min Kitchen Aid...??

Trevlig torsdagskväll!

3 kommentarer:

  1. Ja nu tycker jag att de har blåst färdigt för ett bra tag :) det är ju juni och sommar :) nu vill vi ha värme :) fina bullar Kram Suss

    SvaraRadera
  2. Ja, eller använd degkrokarna på elvispen, det gör jag alltid och det går jättebra! Och jag bakar ganska ofta och mycket. Assistenten har jag förpassat. För mycket att diska och tar en massa plats.
    Men bullarna ser väldigt goda ut! Mums!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Nu är det bara en dag kvar av den här långhelgen, hoppas att du haft några trevliga och sköna dagar. Här har det varit fönsterputsning idag, dottern kom och tvättade av alla fönstren, härligt.
    Ha det gott!
    Kram / Eva

    SvaraRadera