onsdag 29 juni 2011

Sommar med stort S!

Nu är det sommar, riktig sommar! Det är varmt och sol, vinden fläktar skönt i skuggan.

Skulle skriva det här inlägget redan igår kväll, men det tar nuförtiden jättelänge för mig att ladda ner bilderna till bloggen.
Förut gick det ganska snabbt, men nu måste jag ta en bild i gången för att det alls skall fungera.
Beror antagligen på min dator...

Kändes nästan som min första semesterdag igår.
Inga 'måsten', ingen stress.


Tillbringade en del tid här i gungan, i skuggan.  Läste tidningar, drack kaffe...
... mumsade i mig en del dominokex.  Tur så ser man inte hur mycket det är kvar i paketet...
Planterade några penséer, som frösått sig på grusgången, i gamla kaffekoppar.

Här finns mera penséer som frösått sig själv. Snart börjar de blomma.  Tur att jag sparade dem och inte planterade nytt här.
Resten av planteringsarbetet får vänta...

För jag tror det blir en del tid i gungan idag också...

Hoppas ni alla också njuter av den fina sommaren vi har just nu!


6 kommentarer:

  1. Det är bara att njuta av det så länge det finns, har njuter jag i fulla drag.

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte ladda ner mina bilder som vanligt utan fick ta dom via HTML i stället ,tidskrävande.njuter på kvällarna men nu är det inte bara myggen som plågar oss nu har alla andra stickare (bromsar) kommit o det lär bli rekordmycket av dom i sommar ,Kramis Nette

    SvaraRadera
  3. Lite segt är det ibland att ladda ner men oftast funkar det!
    Pysslig du varit i dag o vilat med :-)det är det bästa lite av varje!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  4. Sommar hos dig, sommar hos mig, det gäller att passa på att njuta, jag ser tyvärr molnbank välla in från sydväst....
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt du har det att kunna njuta av sommarens soliga dagar med i lagom takt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Man få ta tillvara på de fina dagarna då man kan sitta ute och ha de gott :) Kram Suss

    SvaraRadera