torsdag 30 juni 2011

Skuggan av en spindel...

Jag är inte vän med spindlar. 
Jag tycker de är extremt obehagliga...

Men när jag såg den här gul-gröna spindeln med skugga på mitt krasseblad, kunde jag ändå inte låta bli att fotografera den.

Skuggan ser nästan värre ut än själva spindeln.

Verkar som om jag skulle ha för lite att göra när jag till och med fotar spindlar...

Idag ställde jag också igång med att tvätta mattor.
Men det gick inte så bra.
Vår tryckspruta ville inte fungera ordentligt, så det blev bara de här fyra mattorna tvättade idag. 
Men jag skall fortsätta i morgon.
Det går nämligen att tvätta endast på förmiddagen för redan 11-tiden gassar solen på här, så det blir liiite för varmt.
Men mattorna torkade bra när jag lämnade dem på presenningen för att torka.  Redan på eftermiddagen var de helt torra.

Ha det så bra!

6 kommentarer:

  1. Usch för små snabbfotade spindlar.
    Så långa vackra mattor du har. Jag gillade mattvätt med doft av tallsåpa som man fick göra i sjön förr, men nu är de tvättbryggorna ett minne blott.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Spindlar är jag inte rädd för..Men ormar huuu...
    Men du fick verkligen ett fint foto på den spindeln...
    Vad skönt att få mattorna tvättade... Ja nog har det ju
    torkat snabbt i denna värme...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Skura trasmattor är ett barndomsminne för mig, det tyckte jag var så himla kul när jag var barn och då var det inte trycksputa som gällde, det var skurborste och såpa! Vilka fina mattor du har!
    Bilden på spindeln är magnifik!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  4. Fin bild på spindeln med skugga och allt. Va härligt att tvätta mattorna utomhus och låta torka i solen.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  5. Vilken häftig bild på spindlen :) tänk vad skarp skuggan är, har nog aldrig sett en skuggbild av en spindel :) eller så tittar man aldrig så noga :) Kram Suss

    SvaraRadera
  6. Så många fina loppisfynd du gjort. Den stegen var jo super som stativ.
    Skura trasmattor, det måste jag också göra, hödgtruckspruta var ett gott tips. Men först måste jag få torkväder.
    Njut sommarvärmen :)

    SvaraRadera