torsdag 2 juni 2011

Seg start...

Håller en liten paus från trädgårdsarbetet just nu.  Redan.  Jag började för 1,5 timme sen, men har inte fått något alls gjort ännu, egentligen.


Tänkte först klippa lite gräs, runt växthuset och blomrabatterna, så att jag skulle komma fram till dem.
Men tanken var tom på lilla gräsklipparen, så den måste tankas först.  Okei, det fanns bensin, så no problem. 

Problemet kom när den var tankad, för det läckte bensin.  Slangen från tanken till motorn hade murknat under vintern, så det gått hål på den...

Okei, så vi skippar klippandet för den här gången då. 
Tog tag i växthuset i stället.  Skulle bära ut alla brickorna därifrån, och laga igång bäddarna därinne, så jag kan plantera mina gurk- och tomatplantor.

Men när jag lyfte bort brickorna fanns det miljoner myror under dem.  Svarta myror, tack och lov, men just nu kan man inte stå därinne för man får dem överallt på armar och ben.  Och de biter, fast det inte börjar svida... Så nu måste jag vänta lite innan jag kan fortsätta där. En kaffepaus i gungan börja låta bra...

En fin fortsättning på dagen till er alla som tittar in!

2 kommentarer:

  1. Hoho, jeg må le:O)) Sannelig skal det ikke være enkelt å få klippet plena;) Nydelige blomster hos deg også;)
    Nei, ta en kaffepause og kos deg; klem fra meg;)

    SvaraRadera
  2. Ja du här håller bensinen på att ta slut också...men just nu tryter också orken, så det går rätt jämt ut. Har rensat gräs kring buxbomhäcken hela dan nu skall tidningar läggas runt och sen täckbark. Men det blir nog inte idag... Ha en fin helg/Gela

    SvaraRadera