söndag 14 mars 2010

Fortsättning på vårsådden.


Jag trodde inte det kunde vara sant, när jag på tisdagen (3 dagar efter jag sått) skulle vattna och såg att en massa redan hade grott! I går på lördag såg det ut så här. Nu har allt utom klockrankorna, flitiga lisa och svartöga grott. Fantastiskt! Hoppas nu bara att jag kan hålla liv i dem och vattna dem så de inte torkar ut eller växer för mycket och blir alltför långa.
Min goda vän som bor i höghus hade också inventerat sina förråd och hittat en massa frön som hon hämtade åt mej. Det var mest olika sorter av vallmo som skall sås senare, men där var också en akleja sort som skulle borde sås nu. Så de fröna skall jag försöka få i jorden idag.


2 kommentarer:

  1. Så spennende, i år tror jeg at jeg også må så litt inne. Inspirerer dette :-)

    SvaraRadera
  2. jeg GLEDER meg som et lite barn til å så,
    må vente noen uker så setter jeg igang jeg også!:)

    fin søndag til deg og koselig at du la igjen noen ord inne hos meg,
    vibeke

    SvaraRadera