söndag 14 mars 2010

Söndagsmorgon!












Sådana här korgar gjorde jag en hel massa förra hösten. De görs av pappersremsor som man klipper från tidningar. Det behövs tidningar som har tjocka, fina pärmar och reklamsidor med fina färger (typ Vogue, Red). Det är jätteroligt att göra, man kan bara inte sluta! Här är en svartvit variant.



Jag har blivit inspirerad av Camilla Plum's bakprogram, och satte i går igång med att baka. Det blev lite sent innan allt var klart, men färdigt blev det. Det här mörka bröden blev ganska bra, men foccacian och baguetterna blev kanske lite sega... Måste prova på nytt nästa veckoslut. Det tar säkert sin tid innan man kommer på alla knixer och vet exakt hur degen skall kännas och se ut så det blir bra!
Vädret var väldigt omväxlande i går. Först skiner skolen och det är varmt och i nästa ögonblick snöar det för fullt. Och jag tror det blir en likadan dag idag.
Förutom att jag bakade i går, så fick jag inte så mycket annat gjort. Det är så typiskt. Man ser fram emot veckoslutet och allt man skall hinna göra och sen vaknar man på lördagen med nacken /axlarna så sjuka att man knappt kan svänga på huvudet. Men idag är det redan bättre. Så nu är redan andra tvättmaskinen på och diskmaskinen i full gång. Jag har redan dammsugit i köket/vardagsrummet. Dessutom har jag hunnit pyssla lite också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar