onsdag 17 mars 2010

Virkade armband.

Förra veckoslutet virkade jag armband. Fick inspiration av de jättefina armbanden på Karens blogg



Mina versioner blev i svart och naturvitt.
och ett med rosa band och knapp.


Den här veckan har jag redan varit två gånger till loppisen och båda gångerna kommit därifrån med en plastkass full med skatter.  Jag hittade billiga herrskjortor (1,50 euro/styck) i fina färger. Det tycker jag är ett lämpligt pris att betala.  Jag använder skjortorna till att sy kuddöverdrag.  Knapplisten blir fin öppning bak på kudden.  Dessutom hittade jag 3 stycken 1800-tals böcker med gammal text för 2-3 euro/st.  Två av dem fick min dotter och en behöll jag själv.  Det blir fina påskägg av dem!

Förra natten var mycket kall här.  Vi hade -19 grader i morse när jag steg upp.  Men nu hoppas och tror jag att det var den sista riktigt kalla natten och att det nu skulle bli vår på allvar. 


1 kommentar: