söndag 21 mars 2010

Här fortsätter vintern.

Det var en ganska grå dag idag.  Ungefär en plusgrader, så det var vått.  Nu på kvällen har det börjat snöa igen.  Jag har sytt nästan hela dagen, men mitt på dagen tog jag en paus och gick ut på en promenad för att plocka lite kvistar, som jag behövde till mina tovade bollar.


Här är det ännu full vinter.



Men på vägen har det redan börjat smälta, så nog kommer våren hit också. 


Fyra stycken kuddfodral blev sydda idag.  De är alltså sydda av herrskjortor.  Kuddarna i beige har virkade små dukar som dekoration och de i grönt och rött har ett broderi som är klippt från tygservetter.




Baksidan ser ut så här, med knapplisten från skjortan.



Den andra scarfen blev färdig idag.  Här är två närbilder där man ser färgerna lite tydligare.



Och kvistarna som jag var och plockade?  Ja de ser nu ut så här.  Bollarna jag tovade i går är fastlimmade med limpistol. 


Så här såg det ut på vår gård idag.  Som ni ser  så  kommer det nog ännu att räcka länge innan jag behöver tänka på något trädgårdsarbete...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar