onsdag 31 mars 2010

Sommartid


Visst känns ordet "sommartid" fint, men då det gäller att ändra klockan till sommartid känns det inte alls bra.  Jag är den morgontrötta typen och början av den här veckan har varit verkligt svår... Att man kan vara så trött på morgonen!  Men kanske det känns bättre nästa vecka (fast jag tror nog det tar hela sommaren innan jag vänjer mig!). Förra veckoslutet hann jag inte skriva något blogginlägg, för jag stickade hela veckoslutet (nästan).  Min väninna (och arbetskamrat) fyllde 50 på måndagen och jag stickade en sjal och en scarf åt henne.  På jobbet firade vi henne redan på fredag och kalasade då på en så här fin tårta. 

Väninnan älskar rosa, så det blev en sjal i olika rosa nyanser.  Nu är allt mitt rosa garn slut.

Scarfen är gjord av bomullsgarn. Färgen är rosa och svart.


3 kommentarer:

  1. En sån fin sjal! Din vännina blev säkert jätteglad för en sån gåva.Härlig tårta ni kalasade på :)

    SvaraRadera
  2. TACK för din fina hälsning, sånt gör en gott!!!

    Så DUKTIG du är på att sticka, sjalarna är underbara!!!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Tänk att få sådanna fina presenter, härligt!
    Såg att du hade olika såddar längre ner bland inläggen, har börjar det bli lite rangligt, så nu får solen skynda på, annars får jag plantera upp på fjärrvärmen, så de har det varmt om fötterna.
    Glad påsk!

    SvaraRadera