torsdag 8 april 2010

Virkningar

Lene på bloggen Strikkeheksen som du hittar här hade gjort en fin virkad scarf (Peppy scarf) som såg verkligt intressant ut.  Jag måste bara prova genast.   Den är inte färdig ännu, men jag är en god bit på väg. Kanske den inte blir 4 meter lång, men jag hoppas mitt tålamod räcker till 3 meter!  Vi får se.
Hon hade nämligen också gjort ett par fina pulsvärmare som jag nu skulle vilja prova att göra. 


En annan virkning jag genast måste pröva var den här sjalen som Turid på den fina bloggen  Sefta Holm Design hade gjort.  Den var såå fin, så jag sökte genast fram garn och satte igång.  En stund fick jag fundera innan jag kom på hur det skulle göras (det är ibland lite svårt att förstå stick- och virkbeskrivningar på norska, när man inte är van vid terminologin).  Riktigt lika blev de inte heller tror jag, för om jag förstod Turids beskrivning rätt, så har hon 4 grupper på varje varv, medan jag här har 4 grupper av den ena färgen och 5 av den andra... Min scarf blev också lite kort, för jag hade bara ett knappt nystan turkost garn.  Men jag hade så bråttom att börja virka, så jag funderade inte på om det skulle räcka till eller inte.

Önskar er alla en fortsatt fin kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar