söndag 4 april 2010

Påskbasar

En riktig trevlig fortsättning på påsken.! Igår gick årets påskbasar av stapeln här i byn. Jag och min dotter hade också ett bord där och vi sålde påskägg, påskgräs, tovade påsar, tovade vantar, broscher mm. som vi själv tillverkat. Trots grått och regnigt väder var det ändå ganska mycket folk i rörelse och vi sålde riktigt bra.



Här är halvvantar i ylle med virkad blomma som prydnad och påskägg som min dotter gjort.


Påskgräset har dottern sått i frysaskar som hon limmat pappersremsor på med decoupagelack.  Den ena är täckt med kopior av en bok med gammal text och den andra är målad och har en gammal bild som prydnad.  Påskäggen på den här bilden har jag gjort.




Här är dotterns virkade och tovade påsar och stora påskägg, samt några mjukisdjur.




De stora påskäggen går att öppna.  I bakgrunden tovade hårspännen och broscher.




Här är mina påskägg.  Tovade styroxägg i glasburken.  De andra är gjorda av styroxägg med skrynkligt sidenpapper eller skrynklade sidor ur gammal bok. Prydda med spetsar, band, remsor av boktexter eller notpapper, guld- eller silvertrådar.



Allt börjar vara framplockat och i sin ordning.


Eftersom utrymmet är ganska litet, kunde vi ha med endast en liten del av allt de vi gör.


Styroxägg med skrynklat sidenpapper, bilderna är färgkopior från gamla påskkort.


1 kommentar: