lördag 8 maj 2010

Lördagsjobb

Dagen började lite grå och kylig, men jag var ändå tidigt ute och började med att rensa i mina rabatter. Fyllde också på mylla i två pallkragar och sådde lite sallad, dill och persilja. 

Sedan började solen lysa och de blev riktigt varmt.  Och nu menar jag riktigt varmt!  Jag sådde många olika sorters luktärter och krasse, doroteablommor och sömntutor samt lite gurkört.  Men där slutade mitt trädgårdsarbete för idag för sen började det regna, ösregna igen.  Men mina sådder blev ju helt lämpligt vattnade...  nu är det bara att bära in dem i växthuset i morgon.

Medan solen lyste fotade jag lite blommor.  Mina första tulpaner slog ut idag.









Krokusarna fortsätter att blomma.



Mina penséer blev också inköpta idag.  Men längre än så här kom det inte före regnet.  Utplanteringen får bli till i morgon.

Nu skall jag ännu sticka en stund innan det är dags att sätta huvudet på dynan, så att jag är pigg och kry i morgon igen!

Önskar er alla en trevlig kväll!



1 kommentar:

  1. Skal si du har mange flotte blomster i hagen din og mange nyinnkjøpte. Nydelig det nærbildet av tulipanen.

    Ønsker deg en riktig trivelig dag. Klem

    SvaraRadera