torsdag 27 maj 2010

Virkade scarfar

Det har blivit nästan endast trädgårdsbilder på senaste tiden, så här kommer nu några bilder på lite handarbeten.

Här är mina senaste alster.  Virkade scarfar i bomullsgarn. 










Den här modellen hittade jag i senaste numret av sticktidningen Simply Knitting.






Så här såg den ut i tidningen.  Men när jag började läsa mönstret så förstod jag egentligen ingenting.  Jag orkade inte sätta mig in i det (otålig som jag är) så jag gjorde en egen liknande version av den utgående från den här bilden.


 

Här är några modeller av "potetskjerfet" som jag visat tidigare här i bloggen. Den är trevlig att virka (åtminstone de två första varven).  Det sista varvet är inte så roligt eftersom det tar en evinnerlig tid innan det tar slut!  Massor av garn går det dessutom åt.



Just nu har jag några stickningar på gång.  Jag har köpt en massa nya garn och nu stickar jag sjalar.  Men mer om det en annan gång. 

 De närmaste dagarna kommer att vara ganska fulla med program, eftersom det är sommartorg första gången på lördag och jag och dotterna skall dit och sälja våra grejer.  Och vi har en hel massa planering att göra före det! 

Önskar er alla en trevlig kväll! 

1 kommentar:

  1. Hej!
    Oh, jag missade ditt förra inlägg - vilka helt underbara blommmor. Jag absolut älskar förgätmigej! Det är så fint och skirt och gulligt och allting......underbart!

    Och så är du i full produktion med virkningen under tiden du gör trädgården. Helt fantastiska alster åstadkommer du och med vilken fart måtte du då inte virka......

    Hoppas vi får rapport från marknaden!

    Kramar från
    Agneta

    SvaraRadera