lördag 1 maj 2010

Första maj

Det har blåst mycket här i dag och regnet öste ner.  När man satt inne och lyssnade på hur vinden ven i knutarna och regnet piskade på fönstren, så kändes det nästan som höst...   Men nu när jag sitter här och skriver så börjar solen titta fram.

Idag kom första avsnittet av Trädgårdsfredag på SVT World, så dagen började bra.  Sedan blev det munkbakning.  En stor 10 liters kastrull full.  De är så goda när de är varma!  Efter att vi själv ätit och sonens kompisar varit här, så är kastrullen nu endast halvfull...


Förra veckan hittade jag dessa fina linnehanddukar och virkade dukar billigt på loppis. 


Nu åker de in i tvättmaskinen, innan de får ett nytt liv som... ja, det vet jag inte ännu.  Men något blir det.



Önskar er alla en riktigt trevlig fortsättning på dagen!



1 kommentar:

  1. Här är det också kallt, så jag tvättar för glatta livet alla små tyger som jag har. Sedan ska de strykas och jag får se, vad jag kan hitta på sedan. Tycker väldigt mycket om dina väskor, som du gjort.

    SvaraRadera