måndag 28 juni 2010

Friska sommarvindar....



Andra semesterveckan börjar... Idag har det visserligen varit sol hela dagen, men....  Det har blåst.  Det har blåst mycket.  Allt blåser bort.  Stolar och borddukar, solparasoll och till och med ens egna tankar.    Så vi har städat ateljen/syrummet. Nu ryms man in där igen och kan börja göra någonting.  Och vi har satt upp badrumsskåpen som vi köpte för länge, länge sedan.  Flere år sedan tror jag.  De har stått i ateljen och tagit plats, men nu är de äntligen där de skall vara, på väggen i badrummet.



I fjol började jag min semester från midsommaren och då såg det ut så här i trädgården.  Vi fick nytt avloppssystem och grävmaskinen började gräva på min första semesterdag.  Sista dagen jag var ledig blev det sista diket igenfyllt...  Så det blev inte mycket trädgårdsarbete den semestern.  Man fick gå långa omvägar för att komma till växthuset, grillen och uteplatsen och för att komma åt att vattna i blomrabatterna.


Men jag var glad att vi fick en liten bobcat som grävde i vår trädgård  och inte någon  av de här tre grävmaskinerna.  Då hade det inte varit mycket kvar av mina gamla äppelträd och vinbärsbuskar...

Semesterkramar till er alla som läser detta!

2 kommentarer:

  1. Nä, dom där stora maskinerna kan förstöra mycket! Dom små är bra. Skönt att ha nya system eller hur? Och nu kanske du slipper maskiner i trädgården i år.
    Tråkigt att höra att mannen inte tar sig i båt längre, det kan vara knepigt, det kan det.
    Men det finns ju så mycket annat att njuta av.
    Och låt oss göra det nu när det är så fint ute. Hoppas att stormen försvinner. Här kan det blåsa ganska mycket också och jag blir också oredig inne i huvudet då...
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  2. Hugaliga att männens leksaker måste vara sådär stora! Hoppas du är nöjd med slutresultatet!

    SvaraRadera