onsdag 2 juni 2010

Knoppar och blommor


Här blommar det för fullt.  Syrenerna håller just på att slå ut och
äppelträden blommar.  Vallmon kommer att slå ut nu endera dagen.  Jag har inte hunnit ta några fotografier idag, så jag visar bilder som jag tog för några dagar sedan.

Jag var till tandläkaren i morse, och medan jag väntade på bussen som går till arbetsplatsen så hann jag gå en sväng på torget.  Där hittade jag grönkålsplantor, squashplantor och några Dahliaplantor.
Grönkålsplantorna var så små, så dem måste jag plantera när jag kom hem nu på kvällen, annars skulle de säkert ha torkat ut tills i morgon.  Det hade ju redan varit i kassen hela dagen.
Resten av plantorna får vänta tills i morgon.



Vallmon är här ännu i knopp, men har nu börjat öppna sig.




Vackert röd tulpan.



Äppelblomsknopp.  Den här veckan har de slagit ut i full blom.





Margeritha i den gamla mjölkkannan.



Vit dubbel tulpan. 
Jag fick en hel förpackning med lökar av en väninna.  Det skulle finnas både mörkröd/lila och vita i förpackningen.  Men endast tre stycken har kommit upp och de är alla vita.

3 kommentarer:

  1. Ja, tänk hur vi "struttar på" i våra trädgårdar, den ena mera lyrisk än den andra. Man får aldrig nog av allt det vackra.
    Våra äppelträd är i knopp och har nog några dagar kvar innan de blommar men stora vallmon slår ut sina oranga kronblad i en rasande fart just nu. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det är en förtrollande tid, det är så vackert och ljuvligt överallt och när äppleträden har knoppar, jaaa, jag finner inte ord för hur vackert jag tycker det är.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilken tur vi har som lever i ett klimat som växlar så att vi verkligen uppskattar de olika årstiderna. Nu är det bäst! Din Vallmo är helt underbar.
    kram annika

    SvaraRadera