lördag 12 juni 2010

Invigning och dop



Hemma igen, efter en lång och mycket fin dag.  Det var officiell invigning av torgstugorna idag. Biträdande stadsdirektören höll tal och klippte av bandet.

Morgonen var grå, men ganska varm och det regnade inte, inte just då.  Men när klockan närmade sig 9 började det smådugga, så det gällde att söka fram plast för att täcka in alla varor som fanns utanför stugan.


Vädret var sedan mycket omväxlande.  Duggregn, regnskurar, sol och regn igen och det hela slutade med att det började blåsa rejält.  Full storm.

När jag började skriva det här var det helgrått ute, regnade och blåste för fullt.  Just nu, 10 minuter senare ser man blå himmel där ute... Vinden är ännu hård.


På eftermiddagen hade jag förmånen att få delta i ett dop.  En liten prinsessa blev döpt.  Klädd i samma virkade dopklänning som hennes mamma bar, när hon döptes för snart 27 år sedan.  Hennes mamma är mitt gudbarn.




Bilder av nya produkter som min dotter gjort.
Kassar i två storlekar, fodral för mobiltelefon och scarfar.


Allt i vackra sommarfärger.




Kassarna är sydda av enfärgat lakanstyg och gamla spetsgardiner.


Blommor till kassarna.

En riktigt trevlig lördagskväll till er alla!

6 kommentarer:

  1. Så mye flott din datter har laget!! Så ut som det var litt av hvert å kjøpe der.

    Nydelig hjertesmykke til et dåpsbarn!

    Regn og kaldt her også;)Ha en fin kveld og klem;)

    SvaraRadera
  2. Imponerende fine ting din datter har laget, så flink hun er!

    Ja sommervarmen lar vente på seg i år, håper den snart dukker opp...

    Lørdagsklem fra meg

    SvaraRadera
  3. Vad ni är duktiga och kreativa :-) Hoppas ni får en bra försäljning i sommar!

    SvaraRadera
  4. Oj så vackra kassar o dukar!
    Tittar in snart igen!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jag gillar den idéen med bodarna. Oj så mycket fint ni har tillverkat. Hoppas att det kommer folk och handlar. Men ännu är det väl inte så mycket folk i farten...de kommer väl med sommarvädret.
    Kram annika

    SvaraRadera
  6. Hej! Vilka underbara torgstugor ni har och så mycket fina handarbeten din dotter gjort! Jag gillar hantverksmarknader men då skall allt packas i bilen varje gång. Jag var senaste sommar på semesterbesök i er stad men det ösregna så vi såg inte mycket.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera