tisdag 29 juni 2010

Nästan som julafton....


Vi hade besök av min syster med man på söndagen.  Då blev det grillmat, fisk och till efterrätt glass med vispgrädde, maränger och jordgubbar.
De hämtade med sig en massa garn som min syster fått, men inte själv behöver.  Det var som julafton att få gå igenom lådorna!


Härliga, gamla garn.


En hel del mohairgarn, så nu blir det många nya sjalar.




Började genast på en.  Vanligtvis stickar jag med dubbelt eller tredubbelt garn, men den här blir med enkelt garn.



Som jag tidigare visat här på bloggen har jag sytt kuddöverdrag av gamla herrskjortor.  Då har jag använt nedre delen av fram- och bakstycket.  Nu klippte jag bort resten av fram och bakstycket för att göra kuddöverdrag av lappar.  Jag hade 14 stycken skjortor.  Här är resterna som skall slängas.

I
Så här mycket tyg blev det, som nu skall strykas och klippas.


Här är alla ärmarna.  De får komma till användning en annan gång.

3 kommentarer:

  1. Jag skiter i garn, fast den grönblå var fin ;-), men såg att du hade den fina, röda Iittala muggen, eller!?

    SvaraRadera
  2. Skjønner det ble julaften med alt det flotte garnet!!
    Så supre puter du får av disse skjortene...og sååå smart!!! Gjenbruk på sitt beste! Takk for tipset.
    Nyt kvelden og klem fra meg;)

    SvaraRadera
  3. Oj så mycket fina saker du kan tillverka av allt det garnet. Kuddar av skjortor...kul. Vill se hur de blev.
    Kram annika

    SvaraRadera