torsdag 10 juni 2010

...och doft av kaprifol


Rosenkvittenbusken är lika färgsprakande som alltid. Kanske jag i år skulle prova på att göra rosenkvittenmarmelad?
Hittade under kvistarna några gamla torkade frukter från i fjol, som var fulla med frön.  Skall nu försöka så dem och se om de gror (alltid lär man sig något när man ser på Trädgårdsfredag!). 



Måndagskvällen gick till att måla taket i torgstugan och i går hade vi talko på torget.  Alla hjälptes åt med att kratta ut några lass med grus runt stugorna.  Det var en fin kväll och havet låg spegelblankt.



Granarna har så fina ljusgröna skott just nu.


I trädgården har vallmon slagit ut...

...och kaprifolen blommar.  Genast man öppnar ytterdörren på kvällen känner man doften som kommer emot en.  Härligt!



Det är en mycket vacker kväll i dag också. De här bilderna tog jag för en stund sedan när jag var ut för att stänga växthusdörren.   Viken ligger spegelblank och det är varmt. 

Lupinerna har börjat blomma nedanför bodan.  I bakgrunden grannhuset.

Jag tror jag ännu skall gå ut en sväng och snusa lite på kaprifolen och njuta av allt det vackra, innan det är dags att gå och lägga sig.

En riktigt skön kväll till alla er som tittar in!



2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder av et sommerlig landskap! Skjønner du også fryder deg over stille vann og god temperatur;)

    La oss håpe vi får mange slike stunder.
    Klem fra meg;)

    SvaraRadera
  2. Granskott och vallmon, så vackert! Har ni bad tempratur redan?

    SvaraRadera