torsdag 3 juni 2010

Trädgårdstomte och nya tidningar

I går kväll var jag på ett "Mouse in House" inredningsparty.  Det var en mycket trevlig tillställning hos en arbetskamrat i stan. 

Jag har alltid sagt att det inte kommer att komma några trädgårdstomtar i vår trädgård, men denna kunde jag inte motstå, så en sådan beställde jag.


Det var första gången jag hörde talas om "Mouse in House".  Men i kväll ringde en av mina guddöttrar som bor här nere i skärgården och frågade om jag vet något om detta, för hon hade blivit tillfrågad att hålla ett sådant party...  

 

Kan inte låta bli att visa en blombild idag också.  Nu är det inte långt kvar innan vallmon slår ut helt och hållet.



Idag köpte jag tre nya inredningstidningar.  Härligt!  Nu har jag något trevligt att läsa i bussen i morgon. 

Fast en av tidningarna har jag redan köpt den här veckan... Pinsamt!  Jag köper ganska mycket tidningar, och kommer inte alltid ihåg hur alla ser ut på pärmen, så det händer emellanåt att jag köper samma tidning flere gånger.   Sen är det förstås en besvikelse när man börjar läsa den och märker att man läst den redan tidigare...

En riktigt skön kväll till alla er som tittar in!

2 kommentarer:

  1. Får man säga att gud vad skönt att flera är som jag? Köper samma tidning flera gånger, jag trodde bara det var jag som var sådan, och som konsumerade många tidningar. Men visst känner man sig lite vimsig light när det sker, så nu har jag börjat prenumerera igen, men jag går säkert i fällan igen i sommar på semestern eller något.

    SvaraRadera
  2. Lotta ut tidningar som du köper dubbelt! :-) Trädgårdstomten var underbar, inte alls som en sådan som man tror!

    SvaraRadera